Your browser does not support script

Aktuality

Oravský cyklomaratón - 16.8.2008

Cykloklub Dolný Kubín pozýva všetkých, čo majú horský bicykel, aby si prišli zajazdiť na prvy ročník Oravského maratónu. Nie je dôležité, aby ste vyhrali, ale aby ste si vychutnali atmosféru preteku a prišli sa previesť v krásnom prostredí Oravy. Pozvanie platí aj pre nás horolezcov, či už do radov tých, ktorí si trať prejdú, alebo ostatných, ktorí prídu povzbudiť, príp. akciu podporiť organizačne. Viac informácii na web stránke cykloklubu, príp. u Pisa.

9 .8.2008, Makovník

Deň na špagáte - budíček pre Dolnokubínskych horolezcov

Po dlhšom čase sa opäť stretneme na Skalke a poriadne si zalezieme. Pretek je otvorený pre každého, kto vie čo to o lezení a nezabudol ešte ako sa istí.
Pre prípadných úlpných začiatočníkov bude od 10:00 do 14:00 dňa k dispozícii na vylezenie ľahká cesta (lezečky a sedačka budú zabezpečené, stači prísť) a inštruktor horolezectva so svojimi radami. Počasie je už dlhodobo objednané, tak neváhajte. Po kvalitných lezeckých výkonoch pokračuje akcia tradične večer pri ohni ... až do rána. NA stiahnutie: PLAGÁT, PROPOZÍCIE, ... už aj FOTO.

6 .5.2008, Makovník

Členská schôdza + vyhodnotenie skialpinistickej sezóny

Horolezecký klub JAMES Dolný Kubín srdečne pozýva všetkých členov a priaznivcov klubu na vyhodnotenie skialpinistickej sezóny 2007-2008.
Stretneme sa v piatok 09.05.2008 od 18.30 hod. v klube ORAVIA (na námestí P.O.Hviezdoslava). Program schôdze ako aj pozvánku nájdete TU.

6 .5.2008, Predseda

Jarný skialp v Roháčoch (27.4.2008)

Túto nedeľu sme myslím že dôstojne uzavreli (podaktorí) tohtoročnú skialpinistiskú sezónu kde inde ako na Salatíne v Roháčoch. Všetko bolo - slnko, snech, grilované kurčatá, dokonca aj chlapi a ženy z menšej či väčšej miery odhalení. K tomu z prevejov skákajúci bratranci a jarná lyžovačka na záver až ku autám. Niekoľko fotiek od Jančiho a Katky a nájdete tu.

28.4.2008, Makovník

Pripravujeme: Deň na špagáte

Horolezci a skialpinisti, pripravujte svoje hlavy a telá, pomaly sa rozhybávajte a trénujte. Na prelome mája a júna (upresní sa) pripravujeme na Skalke jarné otvorenie skál spojené s pretekami dvojíc v lezení a samozrejme kvalitným občesrtvením v pevnej aj tekutej forme.

6.4.2008, Makovník

Bokami Západných Tatier (28 - 30.3.2008)

Tak tento nádherný sviatok skialpinizmu je už za nami. Kto bol, vie kde je najlepší sneh a určite si odniesol veľmi pekný zážitok. HK James Dolný Kubín reprezentoval Miňo Pisarčík s Jurom Laštíkom, Miki a Peťo Geburovci a Martin Noso Nosál s Evkou Radochovou. Okrem nich sa po dolinách túlalo aj mnoho ďalších Kubínčanov, ktorí vytvárali tú pravú atmosféru, akú za posledných pár rokov ešte asi ani slovenský skialpinizmus nezažil. Ďakujeme organizátorom z Liptova aj Oravy. Podrobnejšie už čoskoro.

VÝSLEDKOVÁ LISTINA, FOTO #1, #2, VIDEO

31.3.2008, Makovník

VIDMO 2007 (12-14.12.2007)

2. ročník Medzinárodnej prehliadky horských a adrenalínových filmov VIDMO 2007 sa bude konať v dňoch 14. až 16. decembra 2007 v priestoroch Mestského kultúrneho strediska v Dolnom Kubíne. Počas piatka, soboty a nedele v 450-sedadlovej divadelnej sále MsKS Dolný Kubín premietneme viac ako 30 horských a adrenalínových filmov z 13 krajín sveta v šiestich premietacích blokoch. K sprievodným podujatiam budú patriť jedno premietanie v kine Choč (Nepohodlná pravda – štvrtok 13. 12. v kine Choč na Hviezdoslavovom námestí), dve predpoludňajšie premietania pre školy a návštevníci VIDMO 2007 ... viac program festivalu

1.12.2007, Makovník

Chystanie dreva v Látanej, už čoskoro

Podľa najnovších informácii sa tento rok pri tejto príležitosti stretneme cez víkend 23 - 25. novembra. Program je už tradičný, v piatok pochod zo základného tábora do výškového tábora v Látanej, v sobotu prípravné práce drevorubačské, otužovacie a príp. aj iného charakteru, v nedeľu zostup späť do civilizácie. Všetky ďalšie informácie o konkrétnych časoch v Piso športe.

7.11.2007, Makovník

Nedeľný výstup na Stoh a Osnicu, imitačný tréning s paličkami (4.11.2007)

Tak a je po akcii, nazbierali sme sa 6ti, čo bolo vcelku dosť. V zložení Katka, Evka, Noso, Joky, Paľo a Makovník sme rýchlou chôdzou prešli plánované - Stoh a Osnicu a prevetrali naše hlavy. Počasie vhodné - blato a sneh...viac

Na zajtra pozývame celú partiu na Stoh a Osnicu. Skialpinisti to môžu nazvať imitačný tréning s paličkami, ostatní horolezci nedeľné vyprdenie v Malej Fatre. Odchod je v nedeľu 4.11. o 10.00 od zvonice na Bysterci. Odvoz je zabezpečený pre 10 ľudí. Viac informácii - Joky (0905 783 777). Hore zdar !!!

3.11.2007, Makovník

Zablatená sobota (6.10.2007)

Mokré a studené októbrové ráno. Ani psa by som vonku nevyhnal, lebo by prišiel zablatený ako prasa. Veď nečudo, včera aj celú noc poriadne pršalo. Napriek tomu všetkému sa partia zišla a z lúky nad Brezovcom vyštartovali okolo deviatej v ústrety nevšednému zážitku. Je pravda že každý z nás túto takmer 30 km trasu z Kubína do Zuberca pod Vápenku už mnohokrát absolvoval, no určite mi dáte za pravdu že vždy je to trochu iné a nudiť sa teda nikto nemohol. viac

10.10.2007, Miki

2. ročník horolezeckého duatlonu Dolný Kubín - Zuberec (6.10.2007)

Tak ako minulý rok, aj tento sa stretneme v hojnom počte v sobotu 6.10.2007 ráno pred poštou v Dolnom Kubíne. O 8:00 bude odchod na štart, bolo by dobré, keby si každý pretekár doniesol potrebnú horolezeckú výbavu. Odvoz vecí a aj ľudí do a zo Zuberca si musí každý zabezpečiť individuálne. Štartovné 150 Sk zahŕňa tak ako minulý rok veľké množstvo grilovaných párkov a pár pohárov piva. Súťaží sa v troch kategóriách - muži, ženy a juniori. Trať (nebude vyznačená) je rovnaká pre všetky kategórie. Štart na Brezovci, odkiaľ sa rýchlou chôdzou alebo behom pretekári presunú na Vápenku, kde na nich v stanovenom časovom limite bude čakať pár horolezeckých ciest.

2.10.2007, Makovník

Tohtoročná skialpinistická preteková sezóna

Je už za nami. Myslím že bola veľmi úspešná, veď sa o nás začína hovoriť, že spolu s klubom James Bobrovec sme najlepšie skialpinistické kluby na Slovensku. Výsledky dosiahnuté v tejto sezóne nájdete tu.

5.5.2007, Veslar

Tradičný prechod cez tatranské sedlá (28.4.2007)

V sobotu 28.4.07 sa nám podarilo prejsť Tatranské sedlá. Už som skoro ani nedúfal či sa mi to podarí, ale predsa. Pôvodná partia mala isť Ja, Piso, Juzek Škvarka a Palo Kozáčik. V piatok Piso zahlásil, že nejde. Veľa roboty, horúčka a podobne.
V sobotu o siedmej sme vypadli z DK. Na Popradské pleso sme sa dostali autom. Za to môžme...viac

5.5.2007, Konšťo

2.kolo Tatranského pohára, Malinovského memoriál
(20.4 - 21.4.2007)

Ako už iste viete, cez víkend sa konal posledný pretek v tejto úspešnej skialpinistickej sezóne. Účasť z nášho klubu tam nebola ako na iných pretekoch, ale nerobili sme zlé meno. Dudy a Zuzka na pretekoch a Konšťo v „nočnej etape“.
Poviem Vám pravdu bol to najkrajší pretek aký som kedy šiel. Teraz nehovorím o „etape“, ale o samotnom preteku.
Ale aby som pekne po poriadku. V piatok konečne po robote sme sa dostali z DK. Po príchode k HS alebo aby som bol presný k domu Ratownikow sme sa stretli s Rudom Kapustom a Ondrom. Chceli sme prehovoriť ratownikow aby nás vyviezli...viac

26.4.2007, Konšťo

Kriváň – 2495 m.n.m – Skialpinistov ako múch (7.4.2007)

Určite mi dáte za pravdu, že Kriváň patrí k najkrajším kopcom v blízkom okolí. Tak sme radi, že viac ako pred desiatimi rokmi založili Jozef Škvarka s Paľom Kozáčikom dnes už tradičnú „bielosobotskú“ akciu – zlyžovanie Kriváňa. Kedysi chodili asi len sami dvaja, ale dnes ... ešteže je centrálny žľab taký široký. Myslím, že nás bolo štrnásť...viac

30.4.2007, Juzek predseda

Skialpvíkend v Račkovej doline (30.3 - 1.4.2007)

Tak ako každý rok, aj tento sa konal skialp víkend v Račkovej doline. V piatok večer som sa ja (Konšťo), Piso, Miška a Hugo vybrali smer Tatry. Z DK sme vypadli až večer okolo pol osmej. Pracovné vyťaženie nás nepustilo. Už v ústí Račkovej sme vedeli, že o sneh nebude núdza. Dolina bola krásne vysnežená až od cesty. Auto sa nám podarilo odparkovať na zamknutom parkovisku pri Orešnici. O jednu starosť sme mali...viac

4.4.2007, Konšťo

Stačí aj polovička: Štefanová – Stoh – Poludňový grúň – Chleb – Veľký Kriváň (27.03.2007)

Jozefovci - Mastrák a Čabo plus Karol Tokár

Ženáči, zodpovední otcovia, sa po dlhej dobe vybrali na výlet. Ťahal som ich po nedeľňajšej dobrej skúsenosti do Roháčov, ale chlapi ešte neboli túto zimu v Malej Fatre, tak som sa nechal presvedčiť. Tentoraz výstup zo Štefanovej do sedla Medziholie (sneh bol až na začiatku lúky na Medziholí) odtiaľ na Stoh (nečakané stretnutie na Pleci s „pierramentistom“ Pisom)...viac

2.4.2007, Juzek predseda

Skialp víkend v Račkovej doline !!!

Ako každý rok, aj tento sa stretneme na akcii, ktorú netreba nikomu podrobnejšie predstavovať - chata v Račkovej doline. Tento rok v termíne 30.3 až 1.4. Viac informácií u Pisa.

22.3.2007, Makovník

2.kolo stredoeurópskeho pohára v skialpinizme Krkonoše 2007 (17.3.2007)

České Krkonoše nás privítali v piatok podvečer vľúdne. Po viac ako 400 km ceste autom sme sa ubytovali podvečer v klubovni skautov vo Vrchlabí. Ihneď po vybalení sa prezliekame do skialp výstroje a presúvame sa už za tmy do Špindlerovho mlýna pod zjazdovku Medvedín, v okolí ktorej sú naplánované zajtrajšie preteky...viac

21.3.2007, Miki

Preteky HS v Žiarskej doline (17.3.2007)

V sobotu sa niektorí členovia HS Orava pobrali na preteky do Žiarskej doliny. Pre niektorých z nás je to vyvrcholenie skialpinistickej sezóny. Je to akcia, ktorú treba len zažiť. Výprava bola celkom početná. Celkom 10 ľudí, ale pretekali len štyria. Ja s Dudym a Julo s Ilemom. Mali sa medzi nás pridať aj Pán Ján s Duškom Mlynarčíkom, ale zdravotné problémy Duška nepustili. Tento pretek sa trocha odlišuje od ostatných, ktoré jazdíme v SP. Nie je to systém štart ciel, ale časovka a ošetrenie zraneného + zvoz. Na všetko je časový limit...viac

20.3.2007, Konšťo

Pohoda v Malej Fatre (15.3.2007)

Predseda na hrebeniČaute partia, vo štvrtok 15.3.2007 som bol s Jozefom Predsedom Čáborom Čabom na hrebeni Malej Fatry. Počko sme mali úžasné, proste bol to ten deň kedy bolo treba ísť.
Ráno sme sa stretli v DK a Jajo nás hodil do Zázrivej. Lúka už bola roztopená, tak sme lyže niesli až po les. Tempo, ktoré sme nasadili bolo výborné, keď si uvážim, že noc bola ...viac

19.3.2007, Konšťo

Majstrovstvá Slovenska v skialpinizme 2007 v Žiarskej doline (9.3.2007)

Tak sme boli na preteku v Žiarskej doline, kde veľmi dobre obstál stále sa zlepšujúci Konšťo, keď prišiel o tretie miesto v kategórii len preto, že nemal cez pretek v batohu tú správnu mapu. Piso nepretekal, pretože sa s Igorom pripravuje na ťažké preteky vo Francúzsku, zato si prešiel trať a "potiahol" v druhom výšľape veteránov, Jurko Laštík s Blaškom obsadili v hlavnej kategórii vynikajúce 3.miesto, Vlasťo tiež výborne zabojoval i keď tvrdí že mu už forma padá dole, veteráni sa tiež nedali zahanbiť - náš predseda "Čabor" Jozef došiel na 8.mieste a Mikimu sa nakoniec ušlo 1.miesto, za technickú podporu na trati ďakujeme Zuzke, Michalke a "jurkovej frajerke"...viac

10.3.2007, Miki

4. kolo Slovenského pohára v skialpinizme, Kráľova hoľa (3.3.2007)

Slnečné sobotné ráno v Telgárte pod Kráľovou hoľou privítalo skialpinistov nielen z kubínskeho klubu. Slnko svojim jasom presviedčalo pretekárov, ale aj organizátorov že konečne nebude na holi fúkať, tak ako vždy doteraz. Okolie hotela Telgárt sa zaplnilo autami a všade bolo počuť veselú vravu, dobrú náladu, presvedčujúce úsmevy pretekárov tešiacich sa na pretek.
Štart na širokánskej vysneženej lúke bol veľmi rýchly. Roztiahnuté pole pretekárov sa vnorilo do lesa a pokračovalo úzkou cestou k prieseku popod elektrické vedenie na hoľu. Teplé slnko v lese prehrieva vzduch a pretekári v rýchlosti rozopínajú zipsy na kombinézach...viac

10.3.2007, Miki

Červenec 2007, Slovenský pohár v skialpinizme (24.2.2007)

Konečne poriadny pretek – s dlhými ťažkými zjazdami, vetrom na hrebeni a strmými výšľapmi čo dali zabrať nielen nohám ....

Červenec 2007Pohoda a pokoj organizátorov z HK JAMES Bobrovec v sobotu ráno pri prezentácii sa akoby preniesla na všetkých pretekárov stojacich na štarte pri hoteli Mier v závere Bobroveckej doliny. Po krátkom štarte „nasucho“ bežíme s lyžami v rukách po suchej asfaltovej ceste, no nie dlho, len čo sa vpravo ukáže široká vysnežená lúka všetci pripíname lyže, a tak trochu bežkárskym štýlom sa každý snaží udržať v čelnej skupine. Dlhá takmer kilometrová rovná pláň však štartové pole tak pretrhá, že do úzkeho chodníka v lese už vchádzajú pretekári v slušných rozostupoch. Len na čele pretekárskeho poľa sa držia favoriti pokope - Miňo Madaj s Jožom Hlavčom, Igor Žiak a Miňo Pisarčík, Jurko Laštík s Miňom Blaškom a ďalší....viac

24.2.2007, Miki

4. ročník oddielových pretekov v skialpinizme, Kubínska hoľa 2007

Kubínska hoľa 2007Pretekári HK James Dolný Kubín majú za sebou ťažký víkend.Po sobotňajšom Stredoeurópskom pohári v Rači absolvovali v nedeľu 11.02.2007 4. ročník oddielového preteku na Kubínskej holi, ktorého sa zúčastnili aj pretekári z Liptova a Martina. Trať hlavnej mužskej kategórie mala prevýšenie cca 1300 m a dĺžku cca 12 km a ženy bojovali na polovičnej trati. Počasie nám prialo, výšľapy boli náročné aj zjazd v lavíništi každého potrápil. Všetci sme došli zdraví, nálada na chate bola tradične výborná a segedínsky guláš s dobrým horským čajíkom bol pre každého tou najlepšou odmenou.
Dúfam, že o rok sa nám zase podarí zorganizovať ďalší ročník.