image1 image2 image3

Vidmo na Choči

Ahojte priatelia. Chcem sa s vami podeliť radosť korú som mal v piatok 12.12. na Choči. Po robote som išiel na Choč. Pred kosodrevinou pod reťazami som sa chcel vrátiť lebo tam bola hmla  a fúkal na moje spotenè telo dosť silno mrazivý vietor, keď sa  z hora objavili milé postavičky Radko, Betka a Edko G. , ktorí ako som sa neskôr dozvedel robili výstup zo štyroch strán. Radko ma pozdravil a spýtal sa ci idem hore alebo dole, tak som povedal že hore. Dal som im zázvorovice a šiel som hore. Na retiazkach vietor zosilne, a keďže mi bolo ľúto psa i seba okríkol som  vietor a ten na moju obrovskú radosť stichol. Rozbehol som sa ďakujúc Bohu. Hore sa strana od Malej Fatry náhle rozjasnila ale strana od Roháčov bola v hmle.

9. Medzinárodná prehliadka horských a adrenalínových filmov VIDMO 2014

sa uskutoční v dňoch 11.-13. decembra 2014 v priestoroch Mestského kultúrneho strediska v Dolnom Kubíne.
Počas troch dní (štvrtok – piatok – sobota) v 450-sedadlovej divadelnej sále Mestského kultúrneho strediska premietneme 41 horských a adrenalínových filmov z 12 krajín sveta v siedmich premietacích blokoch. K sprievodným podujatiam VIDMO 2014 bude patriť aj dve filmové predstavenia pre školy - 12.12.2014 o 8.30 hod. a 11.30 hod.
Návštevníci VIDMO 2014 budú mať možnosť v rozľahlých priestoroch MsKS vidieť  autorské výstavy regionálnych fotografov z nášho mesta i okolia.
V rámci 9. ročníka Medzinárodnej prehliadky horských a adrenalínových filmov VIDMO 2014 dňa 12. decembra 2014 o 20.00 hodine pred návštevníkov VIDMA predstúpi známy slovenský alpinista – Zoltán DEMJÁN so svojou prezentáciou „Od Pajštúna po Himaláje“.
Nevšedný prírodný úkaz „Vidmo“ s veľkou pravdepodobnosťou neuvidíte, ale dobrú energiu vychádzajúcu z pozitívne naladených ľudí okolo Vás, tú pocítite celkom určite – drobným šteklením  v zátylku. Pre členov HK James Dolný Kubín bude v pokladni rezervoaných 10 voľných vstupeniek. Po skončení pásma ich prosím vrátiť späť do pokladne.
Všetko o horskom projekte VIDMO 2014 nájdete na našej novej webovej stránke www.vidmofest.sk
Veľmi sa na Vás všetkých tešíme. Čaká na Vás Slnko v hmlách, čaká na Vás VIDMO 2014.

Ing. Patrik Bartoška, PhD.
programový riaditeľ VIDMO 2014

Brigáda 7.12.2014

Ahojte, po večerných debatách so zástupcom strediska Ski Kubínska hoľa, sa nám podarilo vytýčiť oficialnu skialpinistickú trasu (bude zaznačená aj v ich materiáloch). Ide o starú známu trať popod vedenie od hotela Green. Za týmto účelom je treba túto trasu prečistiť od konárov, haluzín a podobného neporiadku.

Stretnutie brigádnikov bude ráno o 8:00 pri hoteli Green na Kubínskej holi.

Náradie: sekera, prípadne ľahká píla, rukavice, lopata, krompáč a dobrá nálada.

Ak by ti to nezobralo veľa času, môžeš potvrdiť svoju účasť nižšie pod článkom do komentára.

Memoriál Jozefa Psotku, 30. ročník

Celkovo sa z nášho klubu zúčastnilo na memoriály 7 ks jedincov.
Milan Bruncko, Peťo Kapina, Rado Mikuláš, Edo Grácik (veteráni nad 50. Rokov 2. Miesto), Jožo Machaj, Zuzka Dudášová (ženy 2. Miesto) a ja. Operačné stredisko bol Jaro Dudáš.
Začalo to dosť komplikovane, lebo TANAP zakázal Sliezskemu domu vyvážať neubytovaných hostí hore autom. Takže choď ako chceš, a potom bež preteky. Akosi sme sa tam hore dostali všetci tak, aby sme stihli štart. Edo bol na Sliezskom dome už od piatku tak sme sa ráno všetci zišli v jeho izbe. Najkrajším momentom bolo, keď sme všetci okrem Peťa Kapinu (mal nejakú inú partiu)prišli ku Edovi na hotelovú  izbu a všetci sme sa naraz začali zobliekať bez zbytočných slov (akože mi sme sa išli prezliecť na pretek) ale keď som sa poobzerala po miestnosti  vyzeralo to dosť vtipne tak mi nedalo „to vyzerá na riadny grupák“  a Edo že: „no tak začnite už niekto“.

India – Ladakh 2014

28.8.2014 odlietame do Indie – hlavný plán výstup na 6123m vysoký Stok Kangri v Indických Himalájach. Výlet polosúkromný /  polocestovka, z DK ideme štyria: ja a Peter Pivovarčík, Anton Prčina, Vlado Hrivnák z KST Orava, celkovo 7 kusov.
Na úvod  som stratil pred kontrolou na Schwechate celý fascikel s letenkami, rezerváciami, atď – daň za únavu a nabitý program pred odchodom. Pol hodinu pred odletom sa snažím vrátiť cez 4 kontroly, niekde kde by som ho našiel... no, dnu to išlo celkom fajn, ale von to veru nebolo jednoduché. Misia neúspešná, no takmer všetko bolo zálohované online -  k tomu sa ešte vrátim.
V krátkosti prílet New Delhi, miestny let, a 12hodinova drbačka v natisnutom aute - sardinkáči pod Himaláje do Manali. Deň oddych, dáky výlet do okolia a hajde cez Himaláje do hlavného mesta Ladakhu – Lehu. Dvojdňová drbačka, 14 miestnou indickou kópiou terénneho busu Mercedes. Od roku 2011 podstatne lepšie cesty, asfalt s vysokým výskytom... podstatne lepšie ako len prach a skaly.

Deň na Špagáte 2014

Nema ništa, nema šance, nula bodov - to bol hrubý odhad situácie Dňa na Špagáte. Počasie štartovalo presne načas, v prvej ceste sme zmokli. Všetko naopak, predpoveď hovorila jasne doobedu pekne, naobed prší. Kdeže.

Nakoniec sa ale karta obrátila a liezlo sa tak, ako sa na Dni na Špagáte ešte neliezlo. Chalani z Ružomberka ukázali, že aj počas vytrvalostného preteku sa dajú podrtiť deviatky a priniesli tak na Deň na Špagáte nebývalú kvalitu. Máme čo robiť na rok!

Tohtoročné výlsedku sú teda nasledovné:

1. Ján Jakubčiak a Filip Buzák (RK) (len pre obraz: 2x IX-, 1xVIII+/IX-, 1x VIII+, 1xVIII ...)

2. Noso a Evina Nosálovci

3. Jožo Kordoš a Rado  Dobrík (RK)

4. Máro Ranostaj a Martin Martvoň

5. Tamarka Machajová a Igor Teren

O kultúrno/spoločensko/folklórno/gastronomickom (guľáš) rozmere akcie je škoda čo i len hovoriť: kto nezažil, nech banuje.

Úprimne vám ďakujem všetkým, bol to nádherný, parádny deň na Špagáte. Vidíme sa znovu na jar!